3 Kasım 2011 Perşembe

Sütlü Brokoli Çorbası

Merhabalaaaaaaaar,
Karnabahardan sonra yeni bi çiçekte sıra  brokoliii..Ne yalan söyliyim ama pek sevdiğimi söyleyemem öyle çok sıkta yapmam.Buharda haşlayıp sarımsaklı yoğurtla yemeyi çok seviyorum.Ama çorbasını çok yapmam. Bu sütlü hali çok hoşuma gitti.Rahmetli annem arada yapardı ozamanda içmiştim ama içmeye içmeye tadını bile unutmuşum.Sevmediğim sebzelerle yapılan yemeklerin tariflerini hep gözardı ederim nedense merak etmem.Ama artık bu huyumdan vazgeçmeye çalışıyorum.Sevsemde sevmesemde nasıl yapıldığını bilmek artık hoşuma gidiyor.Neyse nasıl yapsam sütlümü sütsüzmü derken ,ablamı arayıp bi sorıyım bakiyim dedim annemin nasıl yaptığını.Sağolsun oda anlattı bi güzel..Bende yaptım ve sonuç lezzetliydi.Eşimle ne güzel olmuş yahu diye diye içtik:) Bundan sonra yapacak gibiyim bakalım..Geçelim sütlü brokoli çorbamızın tarifine..

Malzemeler;

  • 5-6 çiçek brokoli (biraz iri olanlardan)
  • 1 orta boy soğan
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı sütümüz var
  • 2,5  su bardağı su
  • 2 yemek kaşığı yağ(ben fındık yağı kullandım tereyağda kullanabilirsiniz..)
  • Tuz......Karabiber......ve isterseniz kimyon ben çok az yarım çay kaşığından bile az koydum güzel bir aroma verdi..
Not: Böyle tariflerde su ölçüsü vermek pek doğru olmuyor bence..Çünkü kimi koyu kimi de sulu çorba tercih eder.Bu yüzden siz kendinize göre ayarlarsanız daha iyi sonuç verir bence..:)Benim çorbam çok değil ama biraz yoğun oldu benden söylemesi ..koyu kıvamlı çorbaları seviyorum.Ayrıca brokoli çorbamıza havuç,patates,kereviz gibi sebzelerde ekleyip besin değerini arttırabilirsiniz..

 Yapılışı;

  1. Brokolileri çiçeklerine ayırıp güzelce yıkayın.Sonra 1o dk kadar haşlayın.
  2. Yağı tencereye koyup soğanı iki dakika kadar kavurun.Ardından unumuzu ekleyip onuda biraz kavurun.
  3. Sütümüzü azar azar ekleyin ardından suyumuzu ekleyin.(Brokolileri haşladığım suyu kullandım)
  4. Haşlanmış olan brokolileride ekleyin.Kaynatın.
  5. Sonrasında blendırdan geçirin pürüzsüzleşsin.
  6. Tuz ve karabiberimizide ekleyip.Bi 5 dk kaynatın..
Bol vitaminli çorbamız hazır.Afiyet olsunnn.

Faydalı bikaç bilgide veriyimm bakalım nedemişler uzmanlar brokolinin faydaları hakkında;
Uzmanlar, brokolide, havuçtakinden daha fazla beta karoten bulunduğunu söyleyerek, bu sebeple yenilebilecek, suyu içilebilecek en iyi besinlerden olduğunu kaydediyor. Beta karotenin, güçlü bir kanser savaşçısı olduğunu vurgulayan uzmanlar, yemek borusu, mide, bağırsak kanserleri tehlikesini azalttığını ifade ediyor.
Suyunun havuç veya elma suyu ile karıştırılarak içilmesinin de faydalı olduğunu kaydediyor.
Çiğ ya da pişirilerek tüketilen brokoli, haşlandığında içerdiği vitaminlerin çoğu kaynayan suya geçeceğinden bu su dökülmeyip değerlendirilmelidir. Kalorisi düşük bir sebze olduğundan diyetlerde yer alan brokoli, dondurularak saklanmaya ve sonradan tüketilmeye çok uygundur.Kalp hastalıklarına yakalanma, kalp krizi geçirme ve katarakt illetine tutulma gibi rizikoları da en aza indirger.
Yüksek oranlarda demir ile folik asit içeren brokoli kansızlığı önler.
Ayrıca doğum yapacak kadınların, spina bifida (yani omurganın bir yanının açık olması) hastalığına yakalanmış çocuk doğurması rizikosunu en aza indirir.

 



19 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Brokoliyi salatalarda çok kullanırım ama çorbası nedense itici geliyor yeşil yeşil. Ama sütlü olması renginide açmış, hoş görünüyor.

Ellerine emeklerine sağlık.. :)

bittermutfakta dedi ki...

Banada öyle geliyor.Ama inanın süt tadını çok değiştiriyor..Hoş bi lezzet katıyor.:)Teşekkürler

Unknown dedi ki...

Brokoliyle aram hiç iyi değil ama sevmediğimi çocuklara çaktırmadan yapıyorum sık sık..
Ellerine sağlık canım.

bittermutfakta dedi ki...

Bencede en iyisini yapıyorsunuz..benimde çocuğum olunca öyle yapmayı düşünüyorum:))sevgiler..hayırlı bayramlar

çeşnici Handan dedi ki...

Brokoliyi her türlü severim çok güzel olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bu çorbayı bende brokoli sevmeyen çocuklarıma yapmıştım bir güzel içtiler:)
ellerine sağlık arkadaşım
iyi bayramlar dilerim

bittermutfakta dedi ki...

Begenmenize sevindim handan hanım..Tesekkurler:)

bittermutfakta dedi ki...

Evet sevmiyor cocuklar eşim bile içmekte kararsizdi:) oda bi güzel icti.Sizede mutlu bi bayram dilerim..sevgiler

zeymurancafe dedi ki...

canım ne kadar güzel anlatmışsın çok hoşuma gıttı,bu arada gerçekten su ölçusu yanlış olur mesela ben kızıma hep koyu kıvamda yapıyorum bızde koyu kıvamda içiyoruz bu nedenle.sebze çorbalarına gelınce ben çok yapıyorum Su her gıdadan nasıbını alsın dıye süt mutlaka eklıyorum harıka oluyor ellerıne sağlık ,çok faydalı bılgıler vermişsin,sevgiler...

bittermutfakta dedi ki...

Çok teşekkürler:)Evet Bende hep koyu tercih ediyorum.Sulu corbayi icesim pek gelmez bazen.:)
Minik kızınıza ve size sevgiler...

Oglak Kizlari dedi ki...

Günaydın,

Ben Kuşadası ndaki Değirmenden tarhana gibi hazırlanmış olanını aldım. Bak aklıma getirdin yapayım bari bugün.

Tembel anne Çiğdem

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik, benimde arada yaptigim sevdigimiz bir corbadir. Sevgiler...

bittermutfakta dedi ki...

Oğlak kızları,tarhana gibi olması cok ılgınc ben hıc denemedım.Merak ettım..Sevgıler

Nesrin-Çok teşekkürler sizede cok cok sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Sebze aşıkları için çorbalar harika secimler...bende yogun tercih ediyorum, kıvamında..ellerine saglık, çok sevgiler

bittermutfakta dedi ki...

Evet kesinlikle hertürlü sebzeyi içinde barındıran çorbaları çok seviyorum.Yoğun olmak şartıyla..Çok teşekkür ederim yorum için.Bendende sevgiler..:)

Adsız dedi ki...

merhaba, corbanizi bugun denedim harika oldu, tarif icin cok tesekkurler. sadece su miktarindan azaltma yaparak bir kutu krema eklemesi yaptim sizden farkli olarak, cok guzel oldu.
tekrar tesekkurler
gamze

bittermutfakta dedi ki...

Merhabalar çok sevindim beğenmenize afiyet olsun:)bazen bende çok nadirde olsa kremayla yapıyorum.Güzel oluyor:)
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba, Tarifiniz için çok teşekkürler. Bugün denedim, çok güzel oldu. Sevgiler.

bittermutfakta dedi ki...

adsız beğenmenize sevindim çok çok teşekkürler:)