3 Mayıs 2012 Perşembe

Kıymalı Lazanya


 Uzuuun bi aradan sonra herkese merhabalar.Elde olmayan nedenler ve benim keyfi bazı bahanelerim nedeniyle yine bloğumu ihmal ettim.Eşimin işi dolayısıyla şehir dışındaydık.Daha sonrada ablamla birlikte Tekirdağ'a annem ve babamın mezarlarını ziyarete gittik.Çok sevdiğimiz ve özlediğimiz doksan küsür yaşındaki anneannemi ve akrabalarımızıda gördük.Kısada olsa birlikte vakit geçirdik onlarla.Çok güzel oldu bu  kısa seyahat bizim için .Ablamla beraber hem üzücü hem mutlu  anları sığdırdık bu iki güne .Ordan döndükten sonrada bi koşturmaca, bi baktımki uzuuun bi blog ayrılığı oldu yine..Biraz tembellik yapıp tarifleri biriktirdim:) Uzun bi ara oldu .İşte bende bu arayı nefis bir lazanya tarifiyle bozuyorum bugün.

Lazanya hikayemize gelirsek .En sonunda mutfakta duran lazanya kutusuna elim gitti nihayet.Şu gün bu gün derken bi türlü fırsat bulamamıştım.Paketin hepsini kullanmak istemediğim için bir kısmını ayırdım.Fakat öyle yapıncada katını az tuttum tabiki, biraz ince oldu ama tadı harikaydı.Yanında güzel ,bol yeşillikli bir salatayla yemeye doyamadık.Minik bi borcama yaptım artmamasıda güzel oldu..Kaloriyi takmadığınız günlerde bol bol tüketin bence :)) Lazanya tarifimize gelirsek






Malzemeler
yarım paket lazanya
350 gr kıyma
1 adet orta boy soğan
2-3 diş sarımsak
2-3 yemek kaşığı salça ya da domates rendesi
Sıvıyağ
Tuz,kekik.pulbiber ve karabiber

Beşamel sos
1-2 çorba kaşığı sıvıyağ
3 yemek kaşığı un
3 su bardağı süt

Üzeri için
 Taze kaşar peyniri ya da dilediğiniz peynir çeşidi

Yapılışı
 Soğanları ve sarımsakları küçük küçük doğrayın.
 Tavaya yada tencereye sıvıyağı alın. Üzerine kıymayı ekleyin 1-2 dakika kavurun.
 Üzerine soğanları ve sarımsakları ekleyip.Pembeleşinceye kadar kavurun.Salçayı ekleyin güzelce karıştırın.
 Bu karışıma baharatları ve tuzunuzu ekleyin .
 Orta ateşte üzerine 1 su bardağı su ekleyip pişirin.
 Kıymalı sosunuz pişince ocaktan alıp soğumaya bırakın.



 Beşamel sos yapılışı 
Sıvıyağı ve unu tencerede koyun ve un rengi değişene kadara kısık ateşte kavurun.
Sonra üzerine sütünüzü azar azar ilave edin bir yandan da çırparak karıştırıştırınki topaklanma    yapmasın.
Muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırın.Eğer çok koyu olursa biraz süt ilavesi ile açabilirsiniz.
Muhallebi kıvamınageldiğinde ocaktan alın.
Sonrasında,
Fırın kabınızı güzelce yağlayın.Beşamel sosunudan kalıbınıza biraz yayın.
Birer yaprak lazanyayı kalıbınıza dizin.Lazanyaların üzerine beşamel sos döküp yayın.
Üzerine kıymalı harçtan dökerek yayın.Üzerine tekrar birer kat lazanya dizin.Sosunuz ve lazanya yaprakları bitene kadar bu işlemi tekrarlayın.
En üstte kalan lazanlayaların üzerinide beşamel sosla kaplayın.180 derecede ısınmış fırında 20-25 dakika kadar pişirin.Fırından çıkarmanıza yakın Rendelenmiş kaşarlarıda güzelce serpiştirin.Eriyip kızarmasını bekleyin.Ve lazanyanız servise hazır.Biraz soğumasını bekledikten sonra afiyetle yiyebilirisniz.

Notlarım; İtalyan makarnanızı sadece kıymalı değil,mantarlı,ıspanaklı,tavuklu,sebzeli ,peynirlide hazırlayabilirsiniz.Dilediğiniz her türlü harçla güzel olur.
Kıymalı harcı hazırlarken salça yerine domates kullanırsanız daha lezzetli olur.Maalesef domatesleri henüz pek beğenmediğim için hazır domates rendesi ya da salça kullanıyorum.Lazanya Barilla marka kullandım.İçinden 20 yaprak kadar çıkıyor.Ben iki seferde kullanıyorum bir paketi.4 kişilik falan oluyor..Eğer hepsini kullanırsanız daha gösterişli yüksek bi lazanyanız olur.Kalabalık bir aileyseniz tüm paketi kullanın bence.Ben bu tarifimde 10 yada 12 yapragını kullandım kare borcamda yaptım..Ayrıca bu markayı haşlamadan kullanabiliyorsunuz sosun ve harcın kıvamıyla çok güzel yumuşuyor.Ve börek kıvamında bir lezzet çıkıyor ortaya.Kıymalı harca kereviz havuç ekleyerek çok güzel bir bolonez soslada deneyebilirsiniz.

Vee Tekirdağ Yolculuğumdan Lezzetler..


 Evlendikten sonra yani Tekirdağdan ayrılıpta uzaklara gittiğimden beri hasret kaldığım,artık sadece Tekirdağa gitsekte yiyebilsem dediğim ve ara ara lezzetini gerçekten çok özlediğim iki tatla sizi tanıştırıyım ..Tekirdağ köftesi ve Hayrabolu tatlısı kaymak ve fındık eşliğinde..Fotoğraflar pek güzel çıkmadı ama artık kusura bakmayın..Paylaşmak istedim:))

Afiyet olsun..



  





13 yorum:

u.aydin dedi ki...

ellerine saglik hayatim,lazanyayi cok sik yaparim.cok severler evde.seyahatinizin guzel gecmesi de ayrica guzel,mutlu ama bir o kadar da guzel ve hayirli bir ziyaret olmus.Allah ikisini de yerinde rahat ettirsin.sevgilerle hayatim.

Unknown dedi ki...

Hoşgeldin canım benim..
Özlettin kendini..:))
Bende geçenlerde yaptım lazanya ama çocuklar fotoğrafını bile çektirmediler açlıktan..
Ellerine sağlık.
Nefiss görünüyor.

herşey tadında dedi ki...

ellerine sağlık çok severim lazanyayı ama birtürlü yapmak nasip olmadı hep başkalarının yaptığını yedim bugüne kadar;)
en son 2 sene önce yedim düşün yani dur ben bunu en yakın zamanda annelerden birine yaptırayım
paylaşımların bol bol olsun canım sevgier;))

bittermutfakta dedi ki...

U.aydın,Amin canım amin..çok teşekkür ederim.Dediğin gibi hayırlı güzel bir seyahat oldu.
sevgiler dilerim..

Hayat cafe,hoşbulduuuuum vallahi bende sizleri özledim:)İstemedende olsa bi ara verdik işte..Beğenmene sevindim.Çok çok teşekkürler sevgiler

Herşey tadında,
Çok memnun oldum..Yaptırın yaptırın:)epey olmuş yemeyeli.şimdiden afiyet olsun.Çok teşekkürler ederim
sevgiler

Deniz dedi ki...

Ne güzel ziyaretler gerçekleştirmişsiniz. Hoşgeldiniz. Dönüşünüz muhteşem olmuş yalnız. Lazanyayı çok severim ben de. Bir ara hamurunu da kendim yapmayı düşünmüştüm ama o hayallere ara verdim şimdilik :))
Ellerinize sağlık.. Gerçekten nefis görünüyor.

bittermutfakta dedi ki...

Hoşbuldum:)Beğenmene sevindim.Valla bu seferki görüntüsü pek istediğim gibi olmadı ama tadı harikaydı.Hamurunu açmak gerçekten güzel olur ama maalesef rafa kaldırdım bu tip fikirlerimi:) ev taşıma işim araya girince epey ara vericem çoğu şeye:(beğenmene çok sevindim
sevgiler:)

Endüstriyel Mutfak dedi ki...

Çok güzel bir şey ortaya çıkmış, ellerinize sağlık, başarınızın devamanı dilerim...

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Lazanya'nın her türlüsünü severim ben .) Ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

muhlamayı yaptın mı merak ediyorum açıkçası :)artvinden sevgilerle :)

bittermutfakta dedi ki...

Adsız-:) cok sevındım mesajını gorunce sanırım adın neslıhandı vallahı hatırlayamadım tam olarak kusuruma bakma.İsimlerkonusunda pek ıyı degılım.Henuz yapmadım ama tarıfını muhakkak yapıcam aklımda yanı.Tatıl daha yenı bıttı eve yenı geldık sayılır Fırsat olmadı bı turlu.Yorumlarını beklerım herzaman tarıflerıme.. maıl adresını yazmamıssın goremedım o yuzden bende burayaa yazdım.
sevgiler Ailene selamlar yolum Borçkadan geçince bi gün yine ugrayacagım İnşallah:)

Unknown dedi ki...

resimler harika tarif harika.bLOĞUNUZDAki tüm resimler tüm tarifler harika bence.
Ellerinize sağlık

daimamutfak dedi ki...

Bene bir tekirdaglı olarak merhaba denek istedim.Ellerinize sağlık çok güzel bir blog.Sevgiler

bittermutfakta dedi ki...

Daima mutfak,merhabalaaaar iyi ettiniz ne güzel Böyle Tekirdağlılarla karşılaşıyorum bu aralar çok mutlu oluyorum:)Bloğumu beğenmenize sevindim.Bende sizi ziyaret ettim aynen bende çok cici buldum çok beğendim bloğunuzu.. artık görüşürüz inşallah memnun oldum..
sevgiler