30 Haziran 2014 Pazartesi

Ev Yapımı Vişne Suyu

Meyve suyunu pek sevmiyorum.Yanlış anlaşılmasın hazır olanları pek sevmem.Anca çok mecbur kalıp canım çok istediğinde içiyorum.İçmeme nedenlerimin en başında doğallıklarından çok fazla şüphe duymam ve midemin çok ama çok fena bir şekilde yanmasına neden olmaları.Yani kısacası meyve suyu içtiysem ben bittim:)hele hele vişne suyu çok fazla rahatsız eder beni.Ama ev yapımı olanlar öyle kolay kolay dokunmaz.Gönül rahatlığıyla içebilirim.Biraz şeker ilavesi yapmamız gerekiyor ama napalım katkı maddelerindense şeker biraz boyun eğiyoruz.Çoğu meyveye özellikle tatlı olanlarda şekere gerek yok ama vişne gibi ekşi meyvelerde ben şeker kullanıyorum.Kayısı,şeftali vişne hepsi harika oluyor.Ben vişne suyuna bayıldığım için bu yaz bol bol yapacak gibi görünüyorum.


                    

                       
                                



 Vişne suyu
 Malzemeler

 Yarım kg vişne
 1 su bardağından iki parmak az toz şeker
 1 litre su
 Birkaç damla limon suyu

                                


 Yapılışı
Vişnelerinizin saplarını koparıp iyice yıkayın.Vişnelerinizi tencereye alın üzerine şekeride ekleyip orta ateşte kaynatın.Renginin daha da ortaya çıkması kırmızlığını vermesi için limon suyunuda ekleyin.Vişneler iyice yumuşayana çatlayana kadar kaynatın.Daha sonra süzüp servis edeceğiniz sürahiye boşaltın.Ve hafif ılındıktan sonra buzdolabınıza koyun.

Not:Vişne suyunuzun şeker miktarını sizin sonradan ayarlamanız tavsiyemdir.O yüzden çok şekerli sevmiyorsanız baştan şekerini az koyup sonradan şeker ilavesi yapabilirsiniz.Baktınız şekeri en baştan çok fazla geldi hafif sulandırabilirsiniz.




10 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

mis gibi saglıklı..rengide beni benden aldı..ellerinze sağlık

bittermutfakta dedi ki...

Çok teşekkür ederim.Rengine bende çok severim:)

Deniz dedi ki...

İçecekleri evde hazırlamak çok basit olduğu için bence de hazırlar eve sokulmamalı bile. Serin serin içmesi çok keyifli oluyor. Rengi harika, çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

bittermutfakta dedi ki...

Kesinlikle Deniz evde hazırlamak en güzeli en kolayı.Çok teşekkürler

Sema dedi ki...

yazın ben de vişbe reçeli yaparken suyundan da şurup yapmayı ihmal etmiyorum. fotoğraflar çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık.

bittermutfakta dedi ki...

Sema hanım çok teşekkürler:)

lezzetliyemeklerperisi dedi ki...

hazır tüketmek yerine evde yapılanı tercih ederim bende elinize sağlık

Yemek Ye dedi ki...

En doğalım diye satılan meyve sularından bile kat kat daha sağlıklı. Ev yapımı gibisi var mı? Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

bittermutfakta dedi ki...

lezzetli yemekler perisi kusuruma bakmayın çok geç oldu ama çok çok teşekkür ederim yorumunuza sevgiler

yemek ye,çok teşekkürler sizede lütfen kusuruma bakmayın geç gördüm:)sevgiler

Fulya Süzen dedi ki...

Merhaba,
Hazır alınan Meyve sularını kesinlikle içmiyorum, hoşuma gitmiyor. Biz de evde kendimiz yapıyoruz, sizin de elinize sağlık...
Ben de yeni sayılırım ve sizleri sayfama ziyarete beklerim lütfen:))
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...