30 Nisan 2020 Perşembe

İncir ve Hurma Dolgulu Kurabiye

Merhabalar

Geçen gün sayfamda yayınladığım incirli hurmalı marmelat kıvamındaki dolguyu bu kurabiyeler için hazırlamıştım.Ama kurabiyeyi yapmadan önce teyzemin kızı Hatice ablamın hurmalı kurabiyeleri aklımdaydı tadını o kadar çok beğenmiştim ki hani yıllar geçse de aklınızdan gitmez ya öyle bir lezzetti.O yediğim kurabiyeleri düşünerek bu dolguyu kendime göre hazırladım.Onunkilere pek benzemesede yani iç dolgusu olarak yine de çok lezzetli oldu
Tarifimize gelirsek

İncir ve Hurma Dolgulu Kurabiye

Malzemeler

250 gr Tereyağ
Yarım su bardağı sıvı yağ ben bir iki parmak eksik koydum
3 yemek kaşığı pudra şekeri
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
5 su bardağı kadar un

Yapılışı

Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağ ve pudra şekerini biraz karıştırın.Sonra Diğer malzemeleri de ekleyin ve yumuşak bir hamur elde edin.

Ben kurabiyeleri incir şekline benzemeye çalıştım fotoğraflarda görebilirsiniz bazılarına da yuvarlak şekil verdim cevizden büyük parçalar kopararak.
Aldığım hamuru bastırarak avuçiçi kadar daireler yaptım içine dolgusunu ekledim bir tatlı kaşığı kadar.Sonra karşılıklı diğer kenarlarını birleştirdim  yukarı doğru damla gibi şekil verdim.Kürdanla ince çizgiler yaptım.Bazı hamurların içine de nutella koydum

Aralıklı şekilde dizdim 180 derecede önceden ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirdim ama fırından fırına değişeceği için hafif üstleri kızarana kadar pişirebilirsiniz

                   


İç Dolgusu için

Malzemeler

1 bardak kadar hurma
6-7 adet incir
2 yemek kaşığı dövülmüş çiğ fındık
Yarım limon kabuğu rendesi
Su (çeyrek bardak bile koymadım kıvamına baka baka ekleyin yoğun olacak akışkan değil)

                   



Yapılışı

İncir ve hurmayı iyice yıkayın sıcak suda bekletin bir 10-15 dakika kadar
Sonra suyu süzüp çekirdeklerini çıkarın biraz su ilavesiyle ronda dan geçirin su eklemesenizde çektikleri suyla bile güzel eziliyorlar ama yine de ben kıvam alması için biraz su ekliyorum.Sonra bu karışıma dövülmüş çiğ fındık ekleyin.Cevizde olabilir Limon rendesinide ekleyin o tatlı halini biraz kırıyor İyice karıştırın.işte marmelat kıvamındaki sürmelik banmalık sosumuz hazır.
Bir iki tatlı kaşığı kadar kakaoda ekleyebilirsiniz güzel oluyor hem o tatlı halinide alıyor biraz..
Fotoğraf çekmeden önce fındıkları eklemeyi unuttum sonradan eklediğim için fotoğraf sizi yanıltmasın görüntü değişiyor muhakkak ekleyin çünkü tadını çok farkettiriyor ..Malzemeleri yazdım ama incirin büyüklüğüne göre bu kıvam değişecektir.Kıvamına bakıp ayarlayabilirsiniz koyu kıvamlı olacak

                   


                     
















Hiç yorum yok: