25 Nisan 2020 Cumartesi

Ramazan Pidesi


Bloğumda hiç pide paylaşmamışım eksik kalmayayım dedim:))şaka bir yana bugün ekmek yapayım diye düşünürken son anda pideye çevirdim ekmek yapma fikrimi iyi hoş oldu ama bugün ekmeğimi bir kilo undan yapmayınca bu az hamuruda ikiye bölünce biraz ince oldu pidelerim ama çıtır hafif ince sevenler için birebir.Bu yüzden siz benim gibi ince pide sevmiyorsanız bu tarifi ikiye bölmeden yapın lütfen.O zaman daha dolgun bir pideniz olur.
Herkese hayırlı ramazanlar dileyerek pide tarifime geçiyorum


 


Ramazan Pidesi

Malzemeler
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı su ılık süt
5 bardağa yakın un  siz kontrollü ekleyin
1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı tuz

Üzeri için sos
yarım su bardağı kadar sıcak su
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı soğuk su

En son fırına vermeden önce
çörekotu
susam
1 yumurta sarısı en son sürülecek
1 kaşık zeytinyağ

Yapılışı
Tüm malzemeyi yoğurup ele hafif yapışan yumuşak bir hamur elde edin
elinize çok yapışıyorsa un ilave edebilirsiniz az az
üzerini kapayıp soğuk olmayan bir yerde mayalanmaya bırakın ben 1 saat kadar mayalandırdım
sonra havasını alın azıcık bir kez daha yoğurun eğer çok elinize yapışıyorsa elinize hafif su ya da zeytinyağa sürebilirsiniz yahut unlayın.Bu arada fırınınızı 200 derecede ışımaya başlayın alt üst ayarda olsun
sonra hamuru fırın tepsinize koymadan önce yağlı kağıt serin  hafif unlayın yada galeta unu serpin
ellerinizle bastıra bastıra yuvarlak olana kadar esneterek açın yanlara doğru
üzerine sosu sürün ve parmaklarınızla bildiğimiz pide şeklini verin
sonra biraz daha mayalandırın bu tepsi mayası olacak ben yarım saat tutacaktım fakat unuttum bir saat falan da öyle mayalandı
en son olarak fırçayla yumurta sarısını yağı sürün
çörekotu ve susamı serpin fırınlayın üzeri kızarana kadar pişirin kontrollü olarak
ve ramazan pideniz hazır afiyet olsun şimdiden

Herkese hayırlı ramazanlar dilerim






Hiç yorum yok: