18 Ekim 2018 Perşembe

Kabaklı Lorlu Tuzlu Kek



          Herkese uzun bir aradan sonra merhabalar kaç ay oldu hatırlamıyorum yeni bir yayın eklemeyeli.Blog yazmakla yazmamak arasında kaldığım zamanlardan sonra artık arada kalmaktan öteye geçti aklıma bile gelmiyor çoğu zaman diyebilirim.Niye ve nasıl böyle oldu anlamadım hangi ara böyle boş bıraktım buraları orası bir muamma.Ama en azından aklıma gelince arada kısacık bir tarif ekleyip kaçıyorum bu da minik bi yazma çabası işte benim için
Ben sanırım razıyım buna:)  eski takipçilerimden bir iki tane kaldıysa bana kızgınsınız biliyorum gelen bir iki sitem dolu mesajdan sonra onlarda kesildi ama gerçekten  başladığım gibi devamını getiremedim çoğu zaman ama bu arada tarifler deneyip yiyip içip kiloları gayet güzel  aldım bunun yerine tarif ekleseydim sanırım bana daha güzel geri dönüşü olurdu ama yok olmayınca olmuyor işte sanırım bu akşam olduğu gibi bir iki tarif ekleyip yine boş bırakacağım buraları 
 Ama ne diyorum çok sevdiğim bir laf "hiç yoktan iyidir"
 Pratik bir tarif çok lezzetli bir çay saati,kahvaltılık, araöğün nasıl isterseniz öyle deyin çok seveceğinizi düşünüyorum yumuşacık kabağın verdiği o dokuyu çok lezzetli bulacaksınız hele hele mahlebin kokusuyla peynirlerin kokusu birbirine karışınca çok uzun evde durması epey zor bi tarif.
Umarım beğenirsiniz bu çok ama çok kolay ve lezzetli tuzlu keki



                                  



                                    



                                     
                                  




Kabaklı Lorlu Tuzlu Kek

Malzemeler

4 yumurta
1 su bardağı zeytinyağ
1 su bardağı yoğurt ya da kefir
1 su bardağı lor peyniri
2 kabak rendelenmiş suyu sıkılmış
4 su bardağına yakın un (hepsini beyaz kullanabilirsiniz ama ben bu tarifte 3 bardağını tam buğday ve çavdar kalanınızda beyaz un ekleyerek yaptım )
Bir tatlı kaşığı mahlep
1 paket kabartma tozu
Yarım tatlı kaşığı karbonat
2 tatlı kaşığı kuru nane taze yoktu kurusunu kullandım/dereotunun çok yakışıyor
Yarım tatlı kaşığı tuz

Yapılışı

* yumurtaları güzelce çırpın
* ardından yağı ekleyin çırpın ve hemen yoğurduda ekleyin
* sonra soyup rendelemiş olduğunuz kabakların suyunu iyice sıkın eğer iyi sıkamadığınızı düşünürseniz hemen biraz daha un ilavesi yapın çünkü kabaklar suyunu bırakınca hamurunuz çok cıvık olabilir 
* şimdi de tüm kuru malzemeleriniz ekleyip hafifçe karıştırın koyu kıvamlı bir hamur elde edeceksiniz
* yağladığınız kare borcama güzelce yayın ya da istediğiniz herhangi bi kalıba baton kalıpta çok güzel oluyor
180 derecede önceden ısıtılmış fırında 35/40 dakika kadar pişirin
Kürdan testiyle kontrol etmeyi unutmayın fırından çıkarmadan önce

* bu kekin kabaklı kabaksız versiyonlarına ezine peyniri ve tulum peyniri ekleyin öyle de çok seveceksiniz





2 yorum:

*mehtap dedi ki...

Elinize sağlık.Umarım paylaşımlar devam eder, boş bırakmayın blogları:))

bittermutfakta dedi ki...

Umarım ben bunu çok istiyorum inşallah yazacağım fırsat buldukça.Cok teşekkür ederim sevgiler