24 Nisan 2020 Cuma

Fellah Köftesi


Ara vermeden geldim yine bugün bulgur sevenlere göre bulgurun hakkını sonuna kadar veren leziz bir tarifle fellah köftesiyle burdayım.Yaptığım zamanlarda fotoğrafını çekip buraya koymamış olmamı pek anlamış değilim.Hiç yapmamış olanlarda yapar ve severler umarım.Bu bulgur köftelerini bol bol yapıp buzluğa atıp çorbalarda yemeklerde kullanabilirsiniz.Ben ilk fellah köftemi yıllar önce sofra dergisinden bir tarifle yapmıştım ama bi yere not etmediğim için o tarifi bir daha bulamadım  tarif gerçekten şahaneydi her yapışımda o ilk yapışım ve o güzel tadı hep aklıma gelir.Ya zaten aynı işte fellah köftesi hep aynı tarif demeyin herkesin kendine göre bir yapışı var kimi irmik kullanır kimisi un kimi ikisinide ben her şekilde yapıyorum ama bu sefer unlu olan tarif.Eğer  hangisi derseniz irmikli ve bir kaç kaşık un ilavesiyle yapılan favorim.Deneyin bence diyerek tarifime geçiyorum.


 

 
 
 


Fellah Köftesi

Malzemeler

2 su bardağı köftelik bulgur
2 su bardağı sıcak su
1 adet yumurta
1 yemek kaşığı biber salçası
1.5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı tuz yada daha az
karabiber ben çok az ekledim

sosu için

2 su bardağına yakın domates rendesi
3-4 diş sarımsak rendesi(ben bu aşamada çok eklemiyorum çünkü yoğurt koyarken ona ekliyorum)
1 yemek kaşığı biber salşası domateste olabilir bunu iki kaşıkta koyabilirsiniz size kalmış
Maydanoz
Tuz
sosun yapılışı
domates rendesiyle salçanızı biraz zeytinyağda iyice soteleyin.Eğer rende domates kullanmak istemezseniz iki kaşık salça kavurup köfteleri haşlattığınız sudan biraz ekleyerek sosunuzu sulandırabilirsiniz. İlla ki domates kullanmanıza gerek yok ben her iki türlüde yapıyorum.

Yapılışı

Bulgurları sıcak su ile ıslatılın şişmeleri için 10/15 dakika kadar ağzı kapalı olarak bekletin
Şişmiş olan bulgurunuza yumurta un ve bahartlarınızı ekleyin.
İyice yoğurun.
Minik minik yuvarladığınız köftelerinizin ortasına parmağınızla bastırıp çukurlar elde edin.Eğer böyle istemezseniz küçük yuvarlaklarda yapabilirsiniz.
Köftelerinizi 20 dakika kadar kaynar suda haşlayın iyice yumuşadığından emin olun.
Daha sonra hazırladığınız sosla suyunu süzmüş olduğunuz köftelerli birleştirin.

ve fellah köfteniz hazır

ayrı bi yerde sarımsaklı yoğurdunuzu hazırlayın sade ya da yoğurtlu her ikisi de güzel oluyor.Üzerinede mazydanoz serpin işte bu kadar

Afiyet olsun

Hiç yorum yok: