20 Kasım 2013 Çarşamba

Mantarlı Karides Güveç

Bu kadar tatlı yeter sanırım.Deniz ürünlerinden pek bi tarif vermediğim bloğumda  bu nefis karides güveçi paylaşıyorum bugün.Çok sık yapmasamda karidesi özlersem bu halini çok seviyorum.Güveçte nefis oluyor.Denerseniz beğenmeniz dileğiyle.
Sevgiler


Mantarlı Karides Güveç
Malzemeler
300 gr karides(ben İglodonmuş karides kullandım)
500 gr mantar
1 adet soğan
2 adet domates
3-4 adet sivribiber
2 adet kırmızı biber
2 diş sarımsak
Kaşar peyniri
Kekik pulbiber karabiber
Tuz



Yapılışı
Karideslerinizi kaynayan suya atıp 5 dakika kadar haşlayın.İsterseniz haşlamayıp hemen aşağıdaki sırayla soteleme işleminede geçebilirsiniz.
Mantarlarınızı istediğiniz şekilde doğrayın.Ve kararmamaları için limonlu suda bekleyin.Biberleri ince ince doğrayın.Domateslerinizide küp küp doğrayın.İnce ince kıymış olduğunuz soğanı ve sarımsağı tavaya alın soteleyin.Ardından domates karides ve biberlerinizide ekleyin hafifçe 5 dakika kadar
kavurun.Mantarlarınızıda ekleyin.Onlarlada kavurun tüm malzeme suyunu salıp hafifçe yumuşayana kadar kendi suyuyla pişirin
Baharatlarınıda ekleyin güzelce karıştırın.Eğer domates ve mantarlarınız çok su saldıysa biraz suyunu çektirin.


Sonra domatesli mantarlı hafifçe sulu karışımınızı ısıya dayanıklı fırın kaplarına paylaştırın.Bir on dakika kadar 190 derecede ısınmış fırında pişirin.Üzerine rende kaşar peynirini ekleyin üzerinin kızarması için biraz daha fırında tutun.
Not:Fırın kaplarınızı çok fazla doldurmayın.
Fırın kabınız karidesli harcı yerleştirirken tereyağ parçalarını aralara serpiştirebilirsiniz.Ben tüm malzemeyi tereyağda sotelediğim için o şekilde yapmadım.

Afiyet olsun.



2 yorum:

Elif'in defterinden dedi ki...

İglo zaten dondurulmuş ürünlerde favorim. Ellerinize sağlık :)

bittermutfakta dedi ki...

Teşekkür ederim:)
Sevgiler