10 Kasım 2013 Pazar

Pancake(Pankek)

"Yemek yemek üstüne ne düşünürsünüz bilmem ama kahvaltının mutlulukla bir ilgisi olmalı"
  demiş Ünlü Şair Cemal Süreya.

  Ne güzel demiş.Kesinlikle güzel bir kahvaltı beni benden alır.Mutluluk verir.Son zamanlarda biraz aksatsamda en sevdiğim öğündür diyebilirim.Düşünsenize fırından yeni çıkmış sıcacık çıtır çıtır ekmek kokusu ya da kızarmış ekmek artık hangisini seviyorsanız,fokur fokur kaynamakta olan taze çayınız,kar gibi beyaz peynir dilimleri,tereyağ,bal vs vs bu liste uzarda gider.Şunları yazmak bile içimi ısıtır.Son yıllarda kahvaltılar biraz değişti tabi.Artık kahvaltılarda bildiğimiz kahvaltılıklar olsada yanına illa bişey yapma gereği duyuyoruz.İşte o bişeylerden pancake tarifim var bugün.

Yani kısacası krepler pankekler bizdeki isimleriyle akıtmalar kayganalar benim kahvaltımın güzelleri:)bu arada şunuda söylemeden edemiycem pankeki krepten ayıran başlıca özellik içine kabartma tozu konuluyor olması.Pankekler minik minik kabarık kek hatta mini bazlama gibi oluyorlar,fransızların meşhur krebi ise tam tersine daha ince ve büyük oluyor.Ben krepi daha çok tuzlu şeylerle tüketmeyi seviyorum.Pankeki ise tam tersine nutella,çikolata sos,vişne reçeli gibi şeylerle birlikte yemeyi seviyorum.Hatta tahin pekmez karışımıda süper oluyor.Bir amerikan kahvaltı klasiği olan pankeki onlar genelde akçaağaç şurubuyla pudra şekeri ile birlikte yiyorlar.


                                    

Bu arara biliyormuydunuz kahvaltı Türk kültüründe kahvaltıdan sonra kahve içme geleneği var olduğundan, kahveden önce yenen anlamına gelen kahve altı sözünden oluşmuş bir sözcükmüş.Artık günümüzde bu değişti sanırım.Kahve önce içiliyor ya da sadece bir kaç sert kahveyle güne başlayanlar var ama bu pek bana göre değil.Ben kahvaltı kültürüne gönülden bağlıyım:)ama illa yanına bişeyler yapılacak zenginleştirilecek.Masaya oturuduğumdada şu cümleyi kurarım hep "kahvaltı değil sanki akşam yemeği yiyoruz".Hani olurya bazen o kadar çok şey yapılırki zavallı peynire,zeytine sıra gelmez bi türlü.Üzülürüm onlara:)İşte o anlarda hep aklımdan geçer bu cümle.
Ama siz bakmayın canım bana.Her zamanda keyfim olmuyor tabi her kahvaltıyada bişeyler yapmıyorum.Ama keyfim yerindeyse güzel şeyle çıkar ortaya.
Eveeeet pancake(pankek) tarifimize gelirsek.Tarif benim sevdiğim ve izlemekten çok zevk aldığım şef Jamie Oliver a ait.Ve diğer pancake denemelerime göre gerçekten süper bi tarif.Gram ölçüleriyle uğraşmayı sevmeyenler için sıkıcı gelebilir ama bence buna değer.Puf puf çok lezzetli olduğunu yapınca anlayacaksınız.


                                    

                                   



                       
                      


Pancake

Malzemeler
*3 adet yumurta
*140 ml süt
*115 gr un
*1 tatlı kaşığı kabartma tozu
*1 fiske tuz

Yapılışı

Yumurta aklarını ve sarısını ayrı ayrı kaplara karışmayacak şekilde ayırın.Yumurta aklarına bir fiske tuzu ekleyip köpürene kadar çırpın.5-6 dakika sonra yumurtlar kar haline gelecek bembeyaz olacak.Ve karışımdan çırpma telinizi yukarı doğru kaldırdığınıza bir tepecik oluşacak.Bu tepecik oluşunca çırpmaya devam etmeyin.Aklar hazır demektir.
Diğer tarafta yumurta sarılarını çırpın.Eğer şeker ekleyecekseniz şekerle beraber çırpın.Ben eklemedim o yüzden sadece yumurta sarıları sütü unu ve kabartma tozunu ekleyip çırptım.
Daha sonra yumurta aklarını unlu karışıma ekleyin ve akları çok söndürmeden karıştırın.Köpükler çok fazla kaybolmuyor.Köpük köpük bir karışım oluyor zaten.
Sonra büyük bir tavaya azıcık yağ koyarak tavayı kızdırın.Ve ocağınızın altını kısın.Çok çabuk piştikleri için aman yakmayın.Küçük boy bir kepçeyle karışımdan alın.Ama kepçenizi çok fazla doldurmayın.Düzgünce yayın.Kepçenizin tersiyle biraz üzerini düzeltin.Altını kontrol edin hemen piştikleri için çok çabuk kızarıyorlar.
Bu şekilde iki tarafınıda kızarana kadar pişirin.Ben büyük bir teflon tavada 4 tane pişirdim.Büyük tava kullanmanızı tavsiye ederim.
Pankekinizi bal,reçel,tahin pekmez,nutella gibi tatlı ürünlerle yada krem peynir gibi şeylerlede tüketebilirsiniz.
Eğer şeker eklemek isterseniz 3 tatlı kaşığı kadar toz şeker yada pudra şekeri ekleyebilirsiniz.




2 yorum:

Deniz dedi ki...

Çoooook severim ve bir aralar çok yerdim. Şu sıra yine yapmalı. Güzel hatırlatma oldu. Ellerine sağlık, sevgiler.

bittermutfakta dedi ki...

Sevindim afiyet olsun o zaman şimdiden.
Teşekkürler:)