8 Aralık 2016 Perşembe

Yulaflı Bar

Pratik ve sağlıklı bir atıştırmalık yulaflı bar var bugün sırada.Hemen yapabileceğiniz az malzemeli ve çok nefis bu dilimleri deneyince tekrar tekrar yapmak isteyeceksiniz.İçiniz rahat rahat çay ve kahvenin yanında tüketebilirsiniz.Ben yulafı çok kullanıyorum diyemem fakat bu tip güzel tarifler bulduğumda kaçırmıyorum dayanamayıp sık sık yapıyorum.Yulaf besleyici ve tam bir lif kaynağı olması açısından masum bir ürün tahılların en güzeli:)ve ona böyle kuru meyveler çok yakışıyor.Tatsız ama eklenilen diğer şeylerle harika oluyor bence.Hele hele yoğurt ve meyvelerle birleşince bıkmadan yenilesi.Neyse ben fazla uzatmadan tarife geçeyim umarım dener ve beğenirsiniz
        

                      
                      

                      
         

Yulaflı Bar
Malzemeler

2 su bardağı yulaf ezmesi
5 adet incir
5 adet hurma
15 kadar çiğ badem
3 adet kayısı
1çaybardağı kuru üzüm
2 adet yumurta

Yapılışı
Yulafları rondodan geçirin çok iri olması pek hoş olmuyor
Hurma ve incirleri minik minik doğrayın.
Bademleri rondodan geçirin dişe gelecek kadar yeterli.Sonra tüm malzemeyi birbirine karıştırın isterseniz elinizle yapabilirsiniz.
Sonra yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine bir parmak yüksekliğinde bastırarak yayın fotoğrafta olduğu gibi dümdüz olsun.Dikdörtgen dilimlere ayırın ya da nasıl isterseniz
175 derecede 15-20 dakika kadar pişirin hafifçe kızarana kadar

Notlarım: Kontrollü olarak pişirin aşırı kurumasın.Yumuşak gibi oluyor ama daha sonra sertleşiyor
Yumurta bir tanede koyabilirsiniz ben malzemeyi biraz fazla kaçırmıştım zor toplanınca bir tane daha ekledim.Yumurta hamurun birbirine tutunması dağılmaması için kullanılıyor.Yumurta yerine bal yada pekmezde kullanabilirsiniz.

Tarçın Tadı adlı sitedeki tariften uyarlanmıştır

        




Hiç yorum yok: