29 Nisan 2020 Çarşamba

Mercimek Salatası





Mercimek seviyorsanız tam size göre bir tarif gönül rahatlığıyla bol bol yiyebileceğiniz çok bilinen salatalardan biri.İçini çeşitlendirmek size kalmış ben her seferinde farklı malzemeler kullanıyorum hem sıkılmamış oluyorum ama bu hali favorilerimden.Denemeyenlere:)


Malzemeler
1 bardak yeşil mercimek (2 de olur epey fazla oluyor o zaman)
4-5 dal taze soğan
Yarım demet maydanoz
1 çay kaşığıToz kırmızı biber
Tuz
Karabiber
Sumak
Mısır yarım su bardağı kadar
2 adet Kırmızı köz biber
5-6 adet Kornişon Turşu
Nar ekşisi
zeytinyağ
İsterseniz balsamik sirke 1-2 tatlı kaşığı (çok yakışıyor)



Yapılışı

Mercimekleri bol suyla yıkayın ve süzün
Üzerini geçecek kadar su ekleyin ve istediğiniz diriliğe gelene kadar haşlayın.Sonra suyunu süzün.
Maydanoz ve taze soğanları ince ince doğrayın turşuları da küp küp doğrayın
Baharatları ve diğer malzemeleri damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz
Ben karabiber ve kırmızı toz biberin kaşığın ucuyla azıcık ekledim  ama diğer  baharatları biraz bol kullandım
bir bardak içinde yağ nar ekşisini karıştırarak içine baharatları ekleyin ve mercimeklerinizin üzerine dökün
Ayrıca sosunuzu mercimekler ılıkken dökün
nane , roka,ıspanak çok yakışıyor yeşillik seviyorsanız.Narlı köz patlıcanlı halini de severim.Hele hele işin içine bulgur falan girerse dahada güzelleşir ve bunlar böyle böyle uzar gider siz bu saydıklarımdan istediğinizi eklersiniz diğer yapışlarınızda
Ben nar ekşisini eklediğim için limon koymadım siz nar ekşisi sevmiyorsanız bol limon eklersiniz.

Afiyet olsun herkese..

Hiç yorum yok: