23 Nisan 2020 Perşembe

Lahmacun .

Kafa dağıtmaya birebir tariflerden oyalayıcı ama lezzetli arada özlenen tatlardandır lahmacun.Ne zamandır bir şey koymadığım sevgili bloğuma lahmacunla bir giriş yapıyorum sonra da bir dondurma tarifiyle burayı biraz hareketlendiririm diyeceğim ama bloglar maalesef eski enerjisini kaybetti artık instagram da ve youtube üzerinden yapılıyor paylaşımlar sık sık..Ben de hiç sevmiyorum instagram üzerinden tarif yazmayı bazen içimden gelip yazıyorum ama aklım hala o eski blog günlerinde maalesef..bazı şeylerin büyüsünün bozulması beni çok rahatsız ediyor.Uyum sağlamakta zorlanıyorum desem yeridir.Artık arada biraz ordan biraz burdan yazarım tariflerimi.Tüm Dünya nın Korona virüsten evlere kapandığı şu günlerde herkes evde vakit geçirmenin yollarını arıyor ben de en güzel en kafa dağıtıcı yer mutfakta buluyorum kendimi çoğu zaman.Mutfakta eski yeni tarifler denemek biraz kitap biraz Demirle oyun derken geçiyor günler.Deneme işlerini rafa kaldırıdığımı farketememe vesile oldu bugünler İşte öyle bir gün de aklıma esti lahmacun tarifleri karıştırıp kendime göre mayasız bir tarif yaptım siz de hemen yapayım beklemek istemiyorum derseniz bu tarif tam size göre iç harcınıda artık kendi damak tadınıza göre değiştirebilirsiniz sizi bekletmeden tarifime geçiyorum şimdiden afiyet olsun.

                                             
         
 
              


 
                    
                                      


LAHMACUN

Hamuru için

1 su bardağı su
1 su bardağı süt(su da olabilir)
5 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu (eklemesenizde olur)
1 tatlı kaşığı tuz

İç harcı için:

400 gr orta yağlı kıyma
2 adet orta boy soğan
2 yemek kaşığı biber salçası 
1 demet maydanoz
4 diş sarımsak
Sıvı yağ (kıymanız çok yağsızsa bir çay bardağı kadar ama ben yarım çay bardagı koydum)
1 su bardağı kadar domates rendesi
Rende domatesiniz yoksa üç domates
1 yemek kaşığı domates salçası
4 adet yeşil biber
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı karabiber
1/2 tatlı kaşığı kimyon
Acı toz biber isot vs onlar size kalmış 

Yapılışı

Hamuru azar azar su ilavesiyle yoğurun.Biraz dinlenmeye bırakın.
Ele yapışmayacak yumuşak bir hamur olmalı.iç malzemesi için kıyma hariç tüm malzemeyi blender dan geçirin
 Sonra kıymayıda ekleyip iyice yoğurun sürülebilir kıvamda hafif sulu bir harç olmalı.
Bu içi daha önce hazırlayıp bir kaç saat buzdolabında bekletin daha da lezzetli olacaktır.
Hamurdan 11-12  adet kadar mandalina büyüklüğünde parçalar koparın gerçi bu size kalmış daha büyük yahut daha küçük parçarda elde edebilirsiniz.
Tezgahınızı unlayın bezeleri unlu tezgaha koyup üzerine kurumamaları için bir bez serin.
Açmaya başlamadan önce biraz un serpin merdaneyle yuvarlak yada elips şeklinde açın size kalmış.
Ve şimdi üstüne harcınızdan koyup fırınlayabilirsiniz. 
İsterseniz tavadada pişirebilirsiniz orta ateşte 10 dakikada üzeri kapalı olarak. Ben fırının tabanına tepsiyi koyarak 230/250 aralığında önceden ısıtılmış fırında pişirdim.Sadece fırının alt kısmını çalıştırdım.İkili yahut üç tane pişirebilirsiniz bu şekilde 10 dakıkanızı alacaktır.
Önerim eğer benimkiler gibi ince açtıysanız harcı hamurun üzerinde çok bekletmeyin olur mu hemen fırınlayın.
Epey çıtır oluyor ama benim gibi yumuşamış halini sevenlerdenseniz lahmacunların kıymalı kısımları birbirine bakacak şekilde kapatıp kapaklı bir kaba koyun yumuşasınlar sıcak kalsınlar.


              





Hiç yorum yok: