28 Ekim 2011 Cuma

Mini pasta

 Bugün sizlerle paylaşmak istediğim tarifim benim sık sık yaptığım bi tarif..Çikolatalı favorilerim arasında yerini hiç  kaybetmez.Bu kalan en son pastaydı fotoğraflandırmak için pek hoş bir görüntüsü yoktu ama yine dayanamadım ve ekledim.Artık kusura bakmayın biraz gelişigüzel süslemişim :(

 Pandispanya malzemelerimiz
  • 5 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ 
  • Eğer kekimizi kakaolu yapacaksak benim gibi 3 yemek kaşığı kakao koyabilirsinizzzz
 Ara sosu için
          1 yada 2  paket hazır çikolata sos
         (Sütünü azaltıp koyu kıvamlı hazırlarsak daha hoş olur özellikle benim gibi  daire şeklindeki parfe kalıplarından kullandıysanız kalıptan çıkarırken pandispanyanızın arasından akmamış olur)


 Yapımı
  1.   Yumurtalarımızı ve şekerimizi bir kaba alın güzelce çırpın. 
Notum:Aslında pandispanya yapımında yumurta akları ve sarısı ayrılıp şekerin yarısı yumurtanın sarısıyla yarısıda yumurtanın akıyla çırpılır.Çırmış olduğumuz yumurta sarısına elenmiş kuru malzeme eklenir.Sonra kabartılan yumurta akları bu karışıma eklenir. Çünkü kabartılmış ıyı çırpılmış yumurta akları pandispanyanın cok guzel kabarmasını saglar.Yumurta akı  kabartma tozu görevini görür.Fakat ben bu tarifte böyle yapmadım tıpkı keklerde olduğu gibi yumurtayı birbirinden ayırmadan şekerle çırptım.Çünkü gayet güzel kabarıyor kabartma tozu tarifte olduğu için bu işlemlere gerek kalmadı.Tarifedevammm.....
  1. Şekerin iyice eridiğinden emin olduktan sonra sıvı yağı ekleyin.Kısa bi süre daha çırpın
  2. Ayrı bi yerde elediğimiz kakaoyu,unu,vanilya ve kabartma tozunuda ekleyip karıştırın.
  3. Eğer çikolata yoğunluğunu seviyorsanız ben birazda çikolata rendeledim.
  4. Kek kalıbınızı güzelce yağlayıp unu serptikten sonra 180 derecelik fırında 40-45 dakika pişirin.(Ben 24 cm lik yuvarlak kelepçeli kek kalıbımı kullandım.)
  5. Pişme süresi fırından fırına değişiklik göstereceğinden, kürdanla pişip pişmediğini kontrol edin.Kekinizin tam ortasına kürdanı batırın eğer temiz çıktıysa kekiniz pişmiş demektir.İlk 15-20 dakika fırınızın kapağını açmamaya özen gösterinki.Pandispanyanız puff diye sönmesin :) 
  6. Pasta kekimizi fırından aldıktan sonra soğmaya bırakın.Soğuduktan sonra Uzun tırtıklı bir ekmek bıçağıyla ortasından yatay bir şekilde kesin.
  7. Sonra mini çember kalıplarla  yada geniş ağızlı bir bardak yardımıyla yuvarlak parçalar kesin.Artık par a sayısı kalıbınızın büyüklüğüne bağlı.Parçaları kestikten sonra aralarda kalan kek parçalarınıda değişik şekillerde değerlendirebilirsiniz.
  8. Parçaların üzerini ıslatmak için ben ılık sütle erittiğim şeker kullandım.Bu karışım nescafeyle yada meyve suları ilede hazırlanabilir.
  9.  Kestiğiniz parçaların her birini ıslattıktan sonra bir katın üstüne çikolata sosunu dökün.Sonra diğer   katı  üstüne koyarak o katında üstüne sosunuzu dökün.Az yada bol dökmek size kalmış.Bu işlemleri her parça için uygulayın.
  10.  Bu hazırladığınız mini pastacıkların arasına fıstık,draje vb gibi malmemeler koyabilirsiniz. 
  11.  En son pastanızın üzerini hindistan cevizi yada rendelenmiş çikolata koyarak süsleyebilirsiniz hoş olur.
  12.  Dolapta 2-3 saat dinlendirip sunabilirsiniz.

     Notum: Kalıpla çıkardığınız keklerin kenarlarından kalan parçalarla çeşitli parfeler,pudingli pastalar yapabilirsiniz.Çok fazla bişey çıkmıyor ama değerlendirmiş oluyorsunuz.Ben o parçaların üzerine yalancı tavuk göğsü dökerek.Borcama koydum ve gayet lezzetli oldu. 
                
 Afiyetler olsun..



      

8 yorum:

Peritozu dedi ki...

Hımmm :)
Pek güzel görünüyor, karnımdan sesler getirecek kadar hatta :)

bittermutfakta dedi ki...

Merhaba.Cok teşekkürler begenmenize sevindim..:)

mintinin dünyası dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor gerçekten.
seni izlemeye aldım sevgiler

bittermutfakta dedi ki...

afiyet olsun:)memnun oldum teşekkürler sevgiler bendende..

Unknown dedi ki...

harika görünüyor elinize sağlık ben de bloguma beklerim: http://chefthekitchen.blogspot.com/

sevgilerle

bittermutfakta dedi ki...

Bir yeni anne,çok teşekkür ederim:)ziyarete geleceğim tabiki
sevgiler

yasaminta kendisi dedi ki...

Elinize sağlık, nefis görünüyor..

bittermutfakta dedi ki...

Teşekkürler Çağnur hanım