24 Ekim 2011 Pazartesi

Profiterol

    Pataşu Hamuru Malzemeleri
  • 125 gr margarin
  • 1 su bardağı un
  • 4 adet yumurta ( Oda sıcaklığında )
  • 1 su bardağı su 
   Kreması için
    
  • 2,5 su bardağı süt
  • 1 adet yumurta
  • 3 yemek kaşığı un
  • 1,5 çay bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı margarin

   Üst sosu için;

  • 200 gr krema ( 1 kutu)
  • 100 gr bitter çikolata ( Ben Belcolade adında bi marka kullandım ama hazır paket soslardanda    yararlandığım oluyor:) yada kendi çikolata sos tariflerimden..   

    Yapılışı


  1. Margarini tencereye koyup eritin.Daha sonra suyu ekleyin.Bu karışıma unu ekleyin.Koyu bir kıvam alana kısık ateşte karıştırın.Ve o kıvamı elde ettiğinizde altını kapatın.Birkaç dakika soğumaya bırakın.
  2. Sonra sırayla yumurtaları ilave edin.İlk yumurtadan başlayarak eklediğiniz her yumurtadan sonra yoğurarak hamuru elde edin.
  3. Hamuru sıkma torbası ile eğer sıkma torbası yoksa tatlı kaşığı ile ceviz büyüklüğünde olacak şekilde yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine aralıklı olarak dizin.
  4. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında üzeri hafif pembeleşene ve kabarana kadar pişirin.Ve fırının kapağını pişme süresi içerisinde açmamaya özen gösterin.Piştikten sonra soğumaya bırakın.
  5. Profiterol hamurunuz soğurken kremayı hazırlamaya başlayın.Sütünüzün içine diğer malzemeleri ekleyerek(vanilya ve margarin hariç) muhallebi kıvamına gelene kadar kısık ateşte pişirin.Ocaktan alıp margarini ve vanilyayı ekleyip karıştırın.
  6. Soğuyan porfiterol hamurlarınızı ortasından tamamen ayırmadan ikiye bölün.Ve aralarına ılınmış olan kremayı sıkın 
  7. Sosu için tencereye kremayı boşaltıp hafif ısıtın ve ocaktan alın.(Çok fazla ateşte tutmayınki dibi tutmasın.Sadece biraz ısıtın)İçine parcalara ayırdıgınız çikolataları ekleyip erimelerini sağlayın.İyice karıştırın.Hafif ılıttıktan sonra sosunuzda hazırolmuş olacak..Pataşu hamurlarınızın üzerine sosunuzu güzelce gezdirerek servise hazır hale getirin..Bu çilokata sosu her türlü pastanızın üzerinde kullanabilirisniz.
          Afiyet olsun..

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Sunumlarına cici anlatımına bayıldımm:)
Hoşgeldin canım,seni bulduğuma sevindim:)
Nice paylaşımlara inşAllah..

bittermutfakta dedi ki...

Hosbuldumm:)Bende begenmenize sevindim.Memnun oldum cok cok.Teşekkürler görüşmek üzere inşallah

Oglak Kizlari dedi ki...

Bu beni bitirdi.

Bitmiş anne Çiğdem

bittermutfakta dedi ki...

:)) vallahi profiterol beni hep bitiren bi tatlı olmuştur..begenmeniz beni mutlu etti cok cok

Unknown dedi ki...

Bayılırım bayılırımmmmmmm