23 Ekim 2011 Pazar

Tiramisu

      Nihayet uzun zamandır düşünüpte açamadığım blogumu en sonunda açtım.Eşimin sayesinde onun çektiği fotoğraflar ve fikirlerle daha da bi şevkle sarıldım blog açma işine.Hadi bakalım hayırlısı.Aslında çok kararsızdım nedeniyse bol bol denenmiş güzel tarifler sunmak gerçektende büyük sorumluluk.İnternetten güzel biriki tarif arayıp işte buldum dediğimiz öyle tarifler varki sonu bazen hüsranla sonuçlanıyor.İstemedenmi yapıyorlar bilmiyorum ama okudugunuz tariflerle alakası olmayan sonuçlar çıkıyor ortaya.Bu belki kullanılan malzeme farklılıklarından yada gerçekten sırf birkaç birşey yazmış olmak için yazmak düşüncesinden kaynaklanıyor.Neyse çooook uzatıpda sıkmayayım sizleri.Umarım sunduğum  tariflerimi beğenirsiniz.İlk tarifim benin en sevdiğim tatlılardan biri olan Tiramisu..Çok çeşitli tarifleri var ama bu vereceğim tarif rahmetli annemin arkadaşı çok sevdiğim Betül Teyzemin bi tarifi.Onda bu Tiramisuyu yediğim günden beri hep bu tarifi yapıyorum.Ve sizlerlede paylaşmak istedim.
       
      TİRAMİSU

      Malzemeler
       
  • 1 adet hazır pasta keki (Yada hazırlamış olduğunuz kakalolu pandispanya
  • 2 çorba kaşığı nescafe 
  • 1 su bardağı sıcak su
  • 2 çorba kaşığı toz şeker  
      
       Kreması için

  • 1 adet yumurta
  • 3 kahve fincanı şeker
  • 2 kahve fincanı un
  • 4 su bardağı süt
  • 1 paket labne peyniri
       Yapılışı       
          
  •       Kremayı hazırlamak için yumurta,3 fincan şekerimizi,unumuzu ve sütü blendırdan geçirip.Tencereyi ateşe koyun ve muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin.Hazırladığımız kremaya hafif soğuyunca labne peynirini ekleyin.Ve mikserle iyice karışana kadar birkaç saniye çırpın.Ve on dakika kadar soğumaya bırakın.
  •       Diğer tarafta sıcak suyu, 2 yemek kaşığı nescafeyi ve 2 tatlı kaşığı şekeri iyice karıştırıp eritin.İkiye ayırdığımız pandispanyayı bu karışımla güzelce ıslatın.
  •       Sonra pandispanyanın altta olacak katının üzerine bolca kremanın bir kısmını sürün daha sonra pandispanyanın diğer katınıda üstüne  kapatarak kalan kremayıda diğer katın üstüne ve tüm pandispanyanın üzerine güzelce yayın.İyice kaplansın. 
  •      Son olarak üzerine süzegeçle kakao serpin.Buzdolabında 2-3 saat dinlendirip servis yapabilirsiniz.Ben bazen bir gün dolapta bekletipte yediğimizde daha lezzetli bulduğumu söyleyebilirim.                                                                                                                                                                  
               Afiyet olsun..:)





2 yorum:

bırtutamkekik dedi ki...

birisi bitter mi dedii:))
bayılırımmm...
sayfanızın ismi çok hoş olmuşş...
seve seve izlemeye aldım hemencecik...
nice güzel paylaşımlara ve dostluklara...
bende sizi bekliyorum sayfama...
gönül dolusu sevgilerimle...

bittermutfakta dedi ki...

:)merhaba..çok teşekkur ederim sayfamı zıyaret ettıgınız ıcın.Gercı daha cok taze bır blog cozmeye calısıyorum blog işini.Ama gercekten blog dunyası ozellıkle yemek blogları paylasımın,dostlukların cok güzel oldugu yerler.Bende bu dunyaya kendi çapımda katılmak istedim.Sayfanız sizinde çok hoş tarifler süper gercekten.Bendende sevgiler..Görüşmek üzere inşallah.