11 Ağustos 2013 Pazar

Mantarlı Köfte

Bugünlerde hep tuzlulardan gidiyorum biliyorum.Ama tatlı tarifleride çok birikti.Umarım onlarıda yakında yayınlama fırsatı bulurum.Çok severek yaptığım bi yemek olan mantarlı köfte tarifim var bugün.Aslında çanak şeklinde yaptığım köftelerin içine mantarlı harcı ekleyip fırında pişiriyordum.Bu seferde tencerede pişmiş halini paylaşmak istedim.Mantar ve et bi arada bana çok lezzetli geliyor.Eğer fırında pişirmeyi tercih ederseniz üzerine kaşlar rendelemeyi unutmayın.


        



Mantarlı Köfte

Malzemeler
  • 350 gr kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 diş sarımsak
  • Biriki dilim bayat ekmek içi 
  • 4-5 dal maydonoz
  • 1er çay kaşığı karabiber,kekik ve pulbiber
  • Tuz 
  • 1 kg mantar
  • 2 adet domates
  • 2yemek kaşığı salça
  • Sıvıyağ
Yapılışı
  1. Soğanı rendeleyin sarımsak ve maydonozlarıda ince ince kıyın.Tüm baharatlarınızı ve ekmek içinizide ekleyin.
  2. Tüm malzemeyi iyice yoğurun.Mutfak robotunuz varsa yoğurmak yerine tüm malzemeyi robotta iyice karıştırın ve köftelerinize istediğiniz şekli verin.
  3. Mantarların güzelce temizleyin ve yıkayın.
  4. İnce ince doğradığınız mantarları tencereye alın ve iyice kavurun.Mantarlar hafifçe su saldığında domatesleri ve salçayıda ekleyin.Birazda o şekilde pişirin.Suyunu ekleyin köftelerinizide ekledikten sonra pişmeye bırakın.İİsterseniz mantarlı karışımı pişirip.Ayrı biryerde köfteleri kızartıp sonra mantarlı harcı köftelerle birleştirebilirsinizde.Kızartıncada çok lezzetli oluyor.
Afiyet olsun:) herkese iyi haftasonlarıı 

                                       
   



Hiç yorum yok: