22 Ekim 2013 Salı

Fırında Erişte

Fazla ara vermeden bişeyler paylaşsam iyi olacak diye düşündüm.Bloğa eklemeyi pek düşünmüyordum bu tarifi ama son anda kararımı değiştirdim.İçimde ukde kalır falan aman!ukdeler benim için tehlikeli içim içimi kemirir durur sonra:)
Erişteyi çok severim ama öyle çok yumurta kokusu hissetmeyeceğim.Yumurtayı sevmeme rağmen tatlı tuzlu ne olursa olsun yediğim şeyde buram buram ağır bir yumurta kokusu almak hiç hoşuma gitmez.Hele hele tatlılarda asla.
Erişte güzelse tabak tabak yiyeceğim yemeklerin en başındadır yok yok değiştereyim başındaydı desem daha doğru olacak.Kilo almaya başladığımdan beri artık bi tabakla yetinmeye çalışıyorum.
Düşünsenize üzerine kıymalı bir harç şöyle bol sarımsaklı yoğurtla ya da kaşar,parmesan,beyaz peynir rendelenmiş hali,belkide bol acılı bir domates sosu ile,ya da değişik sebzelerle harmanlanmış bir erişte hepsi kulağa çok hoş geliyor değil mi?
Ama ben bu sefer beşamel sosla fırında pişirdim.Normal makarna ile yaptığımdan daha da lezzetli oluyor.Ama tabi daha kalorili.

    
                         



Fırında Erişte
Malzemeler

  • 2 su bardağı erişte
  • Tuz
Beşamel sos
  • 2 yemek kaşığı un
  • 2 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı tereyağ ya da sıvıyağ
  • 1/2 tatlı kaşığı tuzot
  • Muskat rendesi
Yapılışı
  1. Önce erişteyi tuz eklediğiniz kaynar suda iyice haşlayın.Çok hamur olmamasına dikkat edin çünkü fırındada kalacak
  2. Ayrı bir yerde beşamel sos için yağ ile unu kavurun.Yavaş yavaş sütünüzü ekleyin.
  3. Sosunuz kaynamaya başlayacak nuhallebi kıvamına gelecek.
  4. İsteğe göre baharatlarınız ekleyin.Baharat sevmiyorsanız sadece tuz ekleyin.Tuzot koyarsanız tuzu eklemeyin ya da muhakkak az ekleyin çok tuzlu olur.Ama bence tuzot ilavesi yapın ablamın tavsiyesiyle beşamel sosa tuzot eklemeye başlamıştım.Gerçekten çok leziz oluyor.
  5. Makarnanızı süzün ve pişireceğiniz fırın kabına alın.Üzerine beşamel sosunuz dökün ve bi güzel karıştırın.
  6. Fırında 180-200 derecede on dakika kadar tutun.Fırından çıkarıp rendelemiş oldğunuz kaşarları ya da herhangi bir peyniri serpiştirin.Ve kaşarlar nar gibi kızarana kadar fırınlayın.Ve eriştemiz hazır.Beş dakika kadar dinlendirin ya da sıcak sıcak yana yana yiyin:))
Afiyet olsun herkese.
Sevgiler





Hiç yorum yok: