27 Nisan 2020 Pazartesi

İncirli Hurmalı

İncir Hurma sen Bihtere uyma tatlısı:)Ekmek üzeri sürmelik marmelat kıvamında kaşık kaşık yiyebileceğiniz harika bir şey oluyor benden söylemesi.Şekersiz olması epey güzel desemde rahat rahat söyleyemiyorum çünkü hurma ve incir kendi şekeride olsa epey kalorili öyle masum değiller pek:)ama zaten inanın şundan bir tatlı kaşığı yeseniz yetiyor.Teyzemin kızı Hatice ablamın yıllar önce yediğim çok beğendiğim hurmalı kurabiyesinden esinlenip kurabiyeler yaptım içinde de bu dolgu var onuda paylaşırım ilerleyen günlerde nefis oluyor.Bunu tart,kurabiye ve keklerde dolgu olarak kullanabilirsiniz.Malzemeleri yazdım ama incirin büyüklüğüne göre bu kıvam değişecektir.Kıvamına bakıp ayarlayabilirsiniz koyu kıvamlı olacak
 
  

 
Malzemeler

1 bardak kadar hurma
6-7 adet incir
2 yemek kaşığı dövülmüş çiğ fındık
Yarım limon kabuğu rendesi
Su (çeyrek bardak bile koymadım kıvamına baka baka ekleyin yoğun olacak akışkan değil)




Yapılışı

İncir ve hurmayı iyice yıkayın sıcak suda bekletin bir 10-15 dakika kadar
Sonra suyu süzüp çekirdeklerini çıkarın biraz su ilavesiyle ronda dan geçirin su eklemesenizde çektikleri suyla bile güzel eziliyorlar ama yine de ben kıvam alması için biraz su ekliyorum.Sonra bu karışıma dövülmüş çiğ fındık ekleyin.Cevizde olabilir Limon rendesinide ekleyin o tatlı halini biraz kırıyor İyice karıştırın.işte marmelat kıvamındaki sürmelik banmalık sosumuz hazır.
Bir iki tatlı kaşığı kadar kakaoda ekleyebilirsiniz güzel oluyor hem o tatlı halinide alıyor biraz..
Fotoğraf çekmeden önce fındıkları eklemeyi unuttum sonradan eklediğim için fotoğraf sizi yanıltmasın görüntü değişiyor muhakkak ekleyin çünkü tadını çok farkettiriyor .

Hiç yorum yok: