26 Nisan 2020 Pazar

Buğdaylı Nohutlu Yoğurt Çorbası


Uzun süredir çorba tarifi vermediğimi farkettim ve arşivden eski fotoğrafları karıştırmaya başladım önüme çıkanlardan ve en sevdiklerimden birini eklemek istedim bugün.Yaz kış çok çorba sever ve tüketiriz Demirin de çorbalara ayrı bir düşkünlüğü var hele hele böyle yoğurtlu naneli falansa kase kase içer.Benim gibi her şeye nane ekler oldu oda nane düşkünlüğümü ona da aşıladım sanırım.En son beni yayla çorbası yaparken gördüğünde nanesini daha henüz üstüne koymamıştım "anne olmaz ama bu çorbayı içemeyiz nanesi yok" dedi:)öyle hiç güzel olmazmış haklı çocuk bu tip yoğurtu çorbaları çorba yapan bence kesinlikle nane.
Artık tarifimize geçelim mi







Buğdaylı Nohutlu Yoğurt Çorbası

malzemeler

1 su bardağı buğday haşlanmış
5-6 su bardağı su
1 su bardağı nohut haşlanmış
1 tatlı kaşığı tuz

terbiyesi için malzemeler
1 adet yumurta
2 yemek kaşığı un
2 su bardağı yoğurt

üzeri için
1 yemek kaşığı tereyağ
2 tatlı kaşığı kuru nane
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
pul biber yahut kırmızı toz biber ben acı eklemedim bu sefer



 
    yapılışı

buğdayınızı güzelce yıkayın akşamdan ıslatıp ertesi gün pişirebilirsiniz  ama ben üç dört bardak kadar suda yapacağım gün haşladım ister düdüklüde isterseniz normal tencerede haşlayın
Nohutlarınızıda haşlayın benim buzlukta hazır vardı onları kullandım
Buğdayınızın diriliği gidip iyice haşlandıysa suyunu süzün yada süzmeden suyunuzu ekleyip nohutlarınızıda ekleyip biraz kaynatın
Ardından yoğurt,yumurta ve ununuzuayrı bir kasede pürüzsüz kıvam alana dek çırpın.
Çorbanızın suyundan bu karışıma azar azar ilave ederek ılıtın
sonra terbiyeyi çorbanıza karıştıra karıştıra ekleyin
Biraz da öyle fokurdasın 5-10 dakika kadar
sonra üzerine küçük bir cezvede tereyağını eritin üzerine kırmızı toz biber ve nanenizi ekleyin hafifçe kızdırın çorbanızın üzerine ekleyin
Ben bu sefer yaptığımda
naneyi çok hafif tereyağda çevirdim ekledim daha sonra üstüne ayrıca tereyağda kırmızı toz biber ekledim
çorbanız servise hazır 

önerim çorbanızı soğukta tüketebilirsiniz.Süzme yoğurt ilavesi de yapabilirsiniz daha da güzel olur ben bunda normal yoğurt kullandım

Hiç yorum yok: