23 Şubat 2012 Perşembe

Damla Çikolatalı Kek

Merhabalar herkese,

Görüşmeyeli herkesin keyfi yerindedir umarım.Eminimki herkesin bi koşturmacası var..Günler nasıl geçiyor anlamıyoruz değil mi?.Su gibi akıp geçiyor zaman.Hayatta tıpkı bloglarımızdaki tariflerimiz gibi acısıyla,tatlısıyla devam ediyor.Yine minik bi aradan sonra bu akşamda yine bir tatlıyla başlıyorum.Uzun zamandır hiç denemediğim portakallı madlen yapma niyetinde olsamda son anda fikrimi değiştirdim.Ve fotoğrafını çektiğimiz,tarifide yazılmayı bekleyen bu güzel kekte karar kıldım.Eşimin teyzesinden aldığım bu tarifte ufak değişiklikler yaptım.

Süngerimsi dokusuyla tatlı bi ekmeği anımsatıyor.. Evi saran mis gibi kokusuyla çok hoş bi tarif.Keksiz yapamıyorum nedense.Sütlü tatlılarıda çok seven ben keke de ayrı bir düşkünüm.Evden hiç eksik etmemeye çalışıyorum.Daha doğrusu kendime engel olamıyorum.Elimde mikserle mutfakta buluyorum kendimi:)Kek fanusunu boş görmek bana hiç iyi gelmiyor hatta eşim içinde aynı şey geçerli:) İçinde bikaç kurabiye yada kek varsa çay saatlerimiz renkli geçiyor.Eşiminde beğenisini dile getirmesi açıkçası hoşuma gitmiyor değil.İşten eve dönüpte eve sinen kek kokusunu alınca, hiç bi yere gitmeden doğru mutfağa gelip fırına bakıyor:)) Bu arada, küçüklüğümden beri en sevdiğim anlardan biri, fırında kabarmakta olan keki uzun uzun izlemektir.O ne müthiş bi duygudur Allahım.Düşünsenize malzemeleriniz taptaze frınınız harika pişiriyor reçetede güzelse tutmayın o keki:)Kabarır durur.Kabarmaması lezzetli olmaması için hiçbir neden yok.Onu pozitif enerjimizi vererek izlemek harika bir his.Neyseee ben kek konusunda biraz daha konuşursam sanırım tarifi yazamayacağım..Çaylarınızın kahvelerinizin yanına eşlik edecek nefismi nefis kekimize gelirsek...



Malzemeler

- 5 yumurta
- 2 su bardağı tozşeker
- 1+1/2  su bardağı süt
- 1/2 su bardağı sıvı yağ(zeytinyağ-fındık yağı karışımı)
- Aldığı kadar un (bu tanımlamayı sevmiyorum ama tarif öyleydi:) bozadan daha kıvamlı  olacak gibi ayarlıyorum
- 1 paket kabartma tozu
- 1/2 su bardağı damla çikolata

Çikolata sosu

- 1 su bardağı süt veya su
- 2 tatlı kaşığı mısır nişastası
- 3 yemek kaşığı toz şeker
- 2 yemek kaşığı kakao

Yapılışı
  1. Fırınınızı 175 derecede ısıtın
  2. Yumurtaları ve şekeri güzelce çırpın
  3. Yağınızı ve sütünüzü ekleyin.Biraz daha çırpın.
  4. Un ve kabartma tozunu ayrı bir yerde eleyin ve sıvı karışıma ekleyin.
  5. Damla çikolatayıda ilave edip hafiçe karıştırın ve yağlanmış kek kalıbına dökün.
  6.  İsterseniz kekinizin sunumunu çikolata sos ile yapabilirsiniz.
Afiyet olsun..



 Notum: Çikolata sosunuzu  krema ve kuvertür çikolata karışımıylada hazırlayabilirsiniz.
               Bitter çikolatalı sos tarifi için bakınız :)

Bu tarifimi “çay,kahve bahane” etkinliği için Elif’in Defteri’ne gönderiyorum..Elife sevgiler..Ve etkinlikte kolaylıklar dilerim:)


8 yorum:

Unknown dedi ki...

Öyle bir geçiyor günler ki :) Yakalayabilene aşkolsun..
Acaba ben mi böyleyim diyorum ama galiba herkesin telaşı birbirinden fazla..
Sağlık olsun ne diyelim:)
Kek nefiss olmuş canım,ellerine sağlık..
Sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Öyle güzel anlatmışsın kii birazdan kalkıp kek yapıcammmm..:))
Evi saran miss gibi kek kokusu gibisi varmı ama..:))
Ellerine sağlık canım..

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Tarifiniz yayınlandı, ellerinize kollarınıza sağlık :D

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

MMM HARİKA CANIM
MUHABBETLE KAL.
:))

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

görüntüsü harika tadı da anlattığın gibidir eminim ellerine emeklerine sağlık...

bittermutfakta dedi ki...

Zel-bende hep benmi oyleyim diyorum.Ama emin olun herkes boyle..cok tesekkurler
Sevgiler:)

Hayat cafe- kesinlikle evi saran mis gibi kek kokusu gibisi yok..mutluluk verici birsey gercekten..cok tesekkurler:)
Sevgiler

Elifin defterinden-cok tesekkur ederim..:))
Sevgiler

Bir kase lezzet- cok tesekkur ederim..:)
Sevgilerrrrr

Sehrinaz-tadida gercekten lezzetli bi tarif..tesekkur ederim:)
Sevgiler

LeylaK dedi ki...

çook güzel olmuş bu, nefis görünüyor, zaten çikolata var diye ölebiliriz :D ellerine sağlık.

bittermutfakta dedi ki...

Teşekkürler Leyla:)seninkilerin eline su dökemez ama lezzetliydi..
sevgilerrr