19 Ekim 2012 Cuma

Peynirli Kanepe


Yapımı çok kolay bi tarif var sırada.Kahvaltı masalarında çayla harika bir ikili olan kanepe..Evdeki bayat ekmeklerinizi değerlendirmek istediğinizde yada tost ekmeği kullanarak çeşit çeşit kanepeler hazırlayabilirsiniz.Hatta koltuklar masalar hazırlayabilirsiniz desemmiki diye düşünürkennnnn herkesin yaptığı bu bilindik gıcık espriyi yapmaktan bende kendimi alamadım:)) ve yapmış bulunmaktayım:( nedense ben kanepe kelimesini duyduğum anda bu istemdışı şakayı yapıveriyorum..Bu tarife kanepe demeyebilirsinizde.Malzeme çeşitliliği çoooook ama çok bol olduğu için bi nevi mini pizzada diyebiliriz.Tabi ekmekle yapılmış pizza..Ama benim bugün verdiğim tarif peynirli versiyonu.Pizza malzemeleri ile süper oluyor deneyin derim.Kanepe koltuk konusunda çok fazla konuştum sanırım.Alelacele doğramış olduğum domates ve biberlerimin  kusuruna bakmayın.Epey bi ezilip büzülmüşler..

                                                                                        Peynirli Kanepe

  • 2-3 yumurta
  • 3 yemek kaşığı yoğurt
  • Beyaz peynir
  • Kekik
  • Domates 
  • Biber
  • Peyniriniz tuzsuz ise tuz
  • 10 adet tost ekmeği yada normal ekmek 
      Yumurta ve yoğurdu güzelce çırpın.
      Ayrı bi kasede peynirinizi çatalla iyice ezin.Kekiğinizi ekleyip.Bu karışımı ekmeklerinizin üzerine sürün.Boşluk kalmamasına özen gösterin.
      Yağlı kağıt sermiş olduğunuz fırın tepsinize ekmeklerinizi dizin.Ve en son olarak üzerlerine dilimlediğiniz domates ve biberleri dizin.180-200 arası ısıtılmış olan fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

       Kanepelerinize çeşitli mazlemeler ekleyebilirsiniz.Sucuk,salam,zeytin,mantar diye diye uzar gider bu malzemeler.Tamamen sizin damak tadınıza kalmış..Baharat olarakta ben bu tarifte sadece kekik kullandım.Ama bol baharatla daha da lezzetli oluyor.

17 yorum:

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

bunlar benim çocuklar için çerez ellerine sağlık iyi geceler:)

bittermutfakta dedi ki...

Evet hazırlanmasıda yenmeside çerez gibi.İki dakika..
Teşekkürler

Unknown dedi ki...

Böyle pratik lezzetlere bayılıyorum ben.
Bir de senin de söylediğin gibi bol alternatifli ve lezzeti garanti olunca ,hemen şimdi harekete geçip kahvaltıya bu nefis kanepelerden hazırlayıp,ev halkını mutlu etmek kalıyor bna:)
Ellerine sağlık canım..
Muhabbetle..

Adsız dedi ki...

You got a really useful blog. I have been here reading for about an hour. I am a newbie and your success is very much an inspiration for me.

bittermutfakta dedi ki...

Zel,çok teşekkürler.Kesinlikle bol alternatifli olması çok güzel.Afiyet olsun tüm ev halkına:)
sevgiler

yasemin gazioglu dedi ki...

oh pratik bir tarif, ellerinize saglik...
inciragacindan.. banada beklerim

Bilgiler dedi ki...

Bunu yapmak istiyorum. Benim agzima layik... Çok lezzetli görünüyor.

Unknown dedi ki...

Canım nefiss görünüyor nefisss...
Ellerine sağlık..
Sıcacık çayın yanına çok yakışırlar çok..:))

bittermutfakta dedi ki...

Yasemin,Çok teşekkürler..Geliyorum bende:)memnun oldum
sevgiler

Meliha,Çooooook teşekkürler..

LeylaK dedi ki...

Ohh miss, tam kahvaltılık :) Ellerine sağlık seninnnn. İyi bayramlar şimdiden :)

*mehtap dedi ki...

kanapelere bayılırız biz aileceke,kahvaltıda çayda harika gider,seninkilerde leziz görünüyor,eline sağlık...

bittermutfakta dedi ki...

Leyla,çok teşekkürler:)Sanada şimdiden mutlu huzur dolu bi bayram dilerim..
sevgiler

Mehtap,Çok teşekkür ederim beğenmene sevindim:)Memnun oldum çok çok..

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık bende haftasonu kahvaltılarında pek severim böyle ekmekleri.

Bloguma bıraktığınız yorum için teşekkür ederim. Evet Tekirdağlıyım. Hemşehriyiz sanırım.

Unknown dedi ki...

Bende çok memnun oldum :) Gurbet kuşları olarak güzel memleketimizden uzakta olmak kötü :(
Sık sık görüşelim artık hemşerim :)

Unknown dedi ki...

İyi bayramlar. İyi geceler :)
Görüşmek üzere..

sibelyalcincom dedi ki...

Çayın yanında süper olur ellerinize sağlık. Bayramınızı kutluyorum sevgilerimle:)

bittermutfakta dedi ki...

Ev atölyesi,Çok teşekkürler.
sevgiler.Sizinde bayramınız kutlu olsun